Bogdan Ota a dat un interviu la Realitatea

Bogdan Ota, talentatul pianist român care a fermecat Norvegia, a dat un interviu la postul TV Realitatea unde a vorbit despre concertul care va avea loc mâine sear? în Bucuresti, în Pia?a Constitu?iei.
Mâine 17 septembrie Bogdan Ota va concerta în Pia?a Constitu?iei într-un Concert Extraordinar la ora 20,30 ?i va fi un concert sus?inut cu Orchestra Na?ionala Radio, cu Big Band-ul Radio.

“În ciuda a ceea ce am auzit c? ar fi bârfit unii pe aici, experien?a în Norvegia pentru mine personal a fost dur?”, m?rturise?te Bogdan Ota. Pentru c? în acel moment nu aveam de ales decât s? fac o figur? foarte bun? în acel concurs, dac? tot am ajuns acolo, cu sau f?r? voia mea e irelevant la acest moment, ?i a trebuit s? m? ?in bine. Înainte de semifinal? au fost, cu tot cu mine, cinci piani?ti, doi chitari?ti de chitar? clasic?, bateri?ti cu tot soiul de tobe. Noi, cei din fotoliul de acas? percepem pu?in altfel, ?i multi gândesc “e simplu, e un concurs de talente, nu sunt profesioni?ti”.

M-am b?tut cu mul?i conservatori?ti în Norvegia, adaug? Bogdan Ota. Ce am avut in plus fa?? de ei a fost faptul c? îmi compuneam eu piesele. Eu oricum f?ceam chestia asta, nu am f?cut-o doar cu ocazia acestui concurs, oricum compuneam ?i continui s-o fac, ?i cei c?rora le-am atras interesul au fost interesa?i de compozi?ii si nu de concurs.
Pentru spectacolul din Bucuresti de mâine am lucrat minim 10 ore pe zi, împreun? cu orchestratorul, online, el e in Romania.

Voi face un concert in fa?a românilor în primul rând pentru c? voi cânta cu Orchestra Radio, sunt un cor de profesioni?ti ?i mul?i dintre ei mi-au fost colegi, ?i în momentul în care lucrezi cu ei ?i cân?i în fa?a lor atunci emo?iile sunt ?i mai mari, ei te judec? ca ni?te adev?ra?i profesioni?ti ?i nu-?i permit s? ai nici un fel de rateu, nici un fel de gre?eal?. Cu atât mai mult cu cât ei m? acompaniaz?, ?i vor fi 100 de oameni pe scena aia. Iubesc pianul de la 7 ani, de atunci am început s? cânt, dar am fost un autodidact, am început s? studiez serios pianul prin clasa a ?aptea – opta, ?i am intrat la liceul de muzic?, deci în clasa a noua am urmat Conservatorul. Nu am foarte mul?i ani de pian în spate, zece – unsprezece.

În Norvegia am ajuns c?utând un job, aveam la mine intrumentele pentru c? oricum îmi f?ceam de cap cu compozi?iile mele, indiferent ce aveam de facut, iar la acest concurs am ajuns împins de la spate de ?eful meu. Eu sunt relativ timid, niciodat? nu apar în public ca s? zic “hai s? ar?t ce ?tiu eu s? fac”. Ast?zi mi s-a spus c? dac? a? accepta un concert la o filarmonic? din ?ar? – asta am aflat-o a?a, ca o mic? bârf? – a? câ?tiga în jur de vreo 200 de euro (posibil) – probabil pentru c? eu nu sunt un brand. Poate c? mul?i piani?ti na?ionali sau interna?ionali care deja reprezint? un brand pentru România au alt sistem de tarifare.
Momentan m? întorc în Norvegia, pl?tesc taxe statului norvegian. Dar vin in România ?i cânt ?i lucrez cu muzicieni români, cu orchestratori români ?i cu dirijori români ?i am s? fac asta cât de mult voi putea eu. Acum sunt artist Sony International. Lucrez la un proiect pentru casa de discuri Sony Publishing.
Dac? românii doresc voi participa la Revelion”.

 

 

Leave a Reply

