Sinuciderea și metode inedite de prevenire a sinuciderii

 

 

 

 

 

 

Sinuciderea și impactul ei în societatea modernă. Metode inedite de prevenire a sinuciderii la coreeni.

 

[adsenseyu1]

 

Coreea de Sud. Daejeon

Daejeon din Coreea de sud e un oraș în plină dezvoltare. În ultimii șase ani, societatea sud- coreeană s-a transformat radical. Economia a înflorit, iar urbanizarea a înlocuit viața rurală tradițională. Însă orice schimbare se face cu un preț. Coreea de Sud are cea mai mare rată de sinucideri din lumea industrializată. În medie, se sinucid 33 de persoane în fiecare zi.
Jun Jiiang era cât pe ce sâ reușească. A încercat sî se sinucidă de două ori din cauza rușinii a două falimente.

“Mă simțeam foarte îndurerat și trist, nu mai aveam motive să trăiesc”. Acum, după șase ani, Jun și-a schimbat viața. Acum conduce Academia Sicrielor, program de prevenire a sinuciderii.
“Voiam să-mi împărtășesc experiența fiindcă m-a învățat să apreciez viața”. Punctul culminant al seminarului lui Jun e un ritual sinistru. Se simulează o înmormântare și cursanții sunt închiși în sicriu.

Uneori sunt foarte stresată, mărturisește Kim. Mă gândesc că ar trebui să am mai mulți bani sau o viață mai bună. Kim lucrează la o companie de asigurări. Azi, firma le-a plătit o simulare de înmormântare. Primul pas este fotografia mortuară, cea care se pune de obicei pe pietrele de mormânt coreene. Apoi, își scriu necrologul într-o sală, la lumina lumânărilor. Această ocazie de a reflecta asupra vieții e o experiență intensă pentru Kim. Ducându-și portretele mortuare, participanții intră în sala sicrielor. Acum veți simți moartea cu care nu v-ați mai confruntat. Sicriul se va închide și mă voi ruga să renunțați la toate lucrurile rele din viața voastră. Stând lângă sicrie, toți își pun robe mortuare tradiționale. Fiecare își citește necrologul cu voce tare. Pentru prima dată, Kim își vede viața mult mai clar. Am avut multe momente în viața în care nu am știut că sunt fericită. Soțului meu…uneori ne-am certat. Dar, deși ne-am certat, căsătoria cu tine a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o.
Acum a venit momentul să se întindă în sicrie de lemn. Fiecare capac e bătut în cuie. Sala e cuprinsă de liniște. Participanții rămân “îngropați” timp de zece minute. E momentul să reflecteze asupra propriei vieți și a impactului pe care moartea lor l-ar avea asupra celor dragi.

Mi-am dat seama că nu voi fi alături de cei dragi și că nu voi putea face ce îmi doresc să fac alături de ei. Asta a fost partea cea mai dureroasă. Sicriele sunt redeschise. Kim și colegii ei au acum o nouă poftă de viață. Știind ce se va întâmpla când mori, trăind experiența morții, îți vei trăi viața cu mai mult entuziasm. Jun Jiiang susține că niciun cursant de-al său nu și-a luat viața. Crede ca Academia Sicrielor poate diminua rata sinuciderilor din țară. Au loc prea multe sinucideri în Coreea și le putem preveni. Îi ajutăm pe oameni să înțeleagă importanța propriei vieți. Mulți ar considera tabu simularea propriei înmormântări, însă acești participanți apreciază experiența, deoarece au căpătat o nouă perspectivă asupra morții…și le reamintește ce contează cu adevărat în viață.

Oamenii din toată lumea au căi diferite de a face fața morții. Unii dintre morții noștrii sunt arși lângă râuri sacre. Alții pleacă pe ultimul drum prin funeralii cu sicriu deschis sau sunt imortalizați, expuși în public. Aceste practici nu sunt menite morților, ci și celor vii, arătându-ne care e valoarea vieții și pregătindu-ne să trecem limita finală.

 

 

Leave a Reply

