Jacque Fresco – Ce este un inginer social?

Inginer socialAm fost ocupat toată viața mea lucrând la soluționarea problemelor. Sunt inginer social și încerc să îmbunătățesc lumea în care trăiesc.
Inginerul social este persoana care investighează fenomenele societății. Ceea ce face ca oamenii să fie așa cum sunt?
Care sunt condițiile responsabile pentru comportamentul uman? Cum poate societatea să fie reorganizată pentru a lucra cu un minim de suferință, de război, sărăcie, foamete și șomaj? Cum putem elimina asta? Aceasta este ceea ce un inginer social încearcă să minimizeze.

 

Am făcut mai multe studii pentru a afla ce este și ce modelează comportamentul uman. Am încercat să elimin condițiile care produc: ucigașii în serie, gansterii, hoții, criminalii…Am încercat să elimin condițiile care cauzează comportamentul uman aberant. Partenerul meu este Roxanne Meadows. Ea lucrează cu mine și asta este ceea ce ne-am angajat să construim: un centru de cercetare, să încercăm să obținem cel mai bun mod de a schimba  societatea în cel mai scurt timp posibil. Încercăm să construim modele al unui sistem de orașe, încercăm să le modificăm și să le simplificăm pentru a  putea să fie construite în toată lumea. Și, de asemenea, încercăm să lucrăm cu sisteme de comunicare, pentru a schimba oamenii cât mai repede  posibil. O încercare de modificare a mentalității și a valorilor.

Proiectul Venus este o metodă de a obține durabilitate pentru toți oamenii, dând indicații cum ar fi:

– trebuie să declarăm Pământul ca moștenire comună a tuturor oamenilor din lume;

– trebuie să eliminăm toate barierele artificiale care separă oamenii;

– trebuie să facem resursele disponibile oamenilor fără bani, trebuie să eliminăm elitismul social, tehnic sau de oricare altul.

Așa că am spus: să avem grijă de toți: Inventatori, designeri, ingineri și toți ceilalți oameni în general. Să facem lucrurile disponibile tuturor – asta ar schimba comportamentul lor. Mergem în direcția greșită. Societățile din întreaga lume se destramă, falimentează……se află în imposibilitatea de a  rezolva problemele, deoarece ei folosesc metode politice. Politica fost bună acum 100 de ani, astăzi nu mai funcționează. Eșuează în întreaga lume.
Oamenii își pierd casele, locurile lor de muncă și apoi își pierd încrederea în oamenii care i-au ales. Odată ce se întâmplă asta, se deschid la idei noi. “Ah … Nu vei vedea asta să se întâmple nici într-o mie de ani. ” “Ești un visător. Ești un utopist. ” “Ești un comunist al naibii.” “…sau ești așa și pe  dincolo…” Eu cred că toate lucrurile se schimbă.

O utopie este un concept imposibil. Să presupunem că ar trebui să fii capabil să proiectezi un oraș ideal pentru toți și pentru totdeauna. Nu poți face asta. Totul se schimbă. Aceasta este singura constantă în natură: schimbarea. Nu cred că orașele, în viitor, vor fi fixe. Toate acestea se vor schimba în mod constant. Nu cred în nici un fel de frontieră finală. Cred că bărbații și femeile vor continua să inventeze sisteme noi și mai bune, și nu există limite  la ceea ce oamenii pot face.
Durerea de a vedea direcția în care lumea a luat-o, îndreptându-se spre război, suferință umană, pierderi de vieți omenești, și distrugerea orașelor …Toate acestea mă motivează pentru a face munca mai bine, decât ceea ce politicienii încearcă să realizeze fără cunoștințe. Dacă suficient de mulți  oameni lucrează la ceea ce propun, cred că putem schimba lumea. Dacă nu faci nimic, nimic nu se va întâmpla. Eu nu pot accepta lumea așa cum este  astăzi, așa că voi face tot ce pot pentru a construi o lume durabilă. Pentru toți oamenii! Nu pentru o anumită națiune. Nu aștept să câștig nimic, doar încerc să fac tot ce pot, și să aștept să văd ce se întâmplă…

 Jacque Fresco

 

3 thoughts on “Jacque Fresco – Ce este un inginer social?

  1. cred ca facem parte din aceeasi casta de fiinte umane ce cauta sa inteleaga si sa gaseasca solutii; singura diferenta intre el si mine este ca el are norocul sa fie in mijlocul multimii cu ideea lui pe cita vreme eu sint cred, inca fara norocul acesta si mai este ceva; ceva extrem de serios: CA OCUPATIA ACEASTA ESTE FOARTE SERIOASA SI CA IN JURUL MEU NU VAD OAMENI PREOCUPATI CU ACEASTA OCUPATIE; oamenii sint scufuntati inconstient in depresia mintala si fizica a neputintei de a face si gindi ceva pe masura acestor neajunsuri ce vor trebuii reglate, dar atentie ca nu in lumina noii ordini mondiale; daca acest inginer social este un adept atunci ma inseala si pe mine; daca nu, atunci ceeea ce spune in legatura cu elitele banii si viata in egalitate si respect de fiinta umana, este absolut ceea si eu gindesc fiece minut decind ma stiu;
    cu iubire constiinta si lumina ce caut in continuu pentru dv liber cugetator… si eu sint acelasi lucru… o libera cugetatoare dar pura…
    chiar daca din cind in cind ma mai lasa dusa de valul relational.. caut sa fiu ancorata in preocuparile mele fara deviere din exterior… decit de viata insasi a concetattenilor mei planetari…

    un singur element este in comun cu cei din miscarile de obtinere a unei lumi unice, si anume: ideea de schimbare; dar dupa mine nu trebuie clintit un fir de par din capul fiintelor umane; ci cu toate impreuna trebuie schimbare facuta…

    sa auzim de bine…
    il iubesc pe omul acesta din suflet daca si el gindeste asa cum eu gindesc; mai intii cu TOTALA PACE PENTRU UMANITATE!

    Like

    • Jacque Fresco a avut initial aceste idei din anii `70, atunci cand a pus bazele Proiectului Venus, cunoscut initial sub denumirea – pe atunci – de sociocibernetica. Inca sunt destui care ii contesta munca pentru ca pentru ei ideea unui om care sa fie capabil de a regandi o societate egala pentru toti e o utopie, ceva imposibil. Sunt oameni indoctrinati si e de inteles, intr-o anumita masura, reticenta unora fata de acele idei revolutionare care vin din partea acestui om. Metehnele societatii actuale ne impiedica sa credem ca mai pot exista oameni care sa aiba solutii fezabile pentru toata lumea, care sa aiba in interes bunastarea tuturor si nu doar unor anumite grupuri de interese… Am intalnit chiar pareri si comentarii care afirmau ca de fapt acest Fresco ar avea intentii ascunse si ar fi pe mana cu cei care vor sa initieze o noua ordine mondiala. In definitiv fiecare e liber sa creada ce vrea. Personal eu aleg sa cred ce vad, ce experimentez si ce simt. Daca altii aleg sa creada altceva, sunt liberi s-o faca cat timp nu-mi impun mie asta. Nu am nici un indiciu care sa-mi stirbeasca increderea in intentiile acestui om. Nu stiu cate informatii aveti dvs despre acest om dar va pot spune ca daca ar fi fost un adept al NWO ar fi primit bani de la corporatiile financiare sa construiasca primul oras, si asta inca din anii `80. Ori el se bazeaza – din ce informatii am – doar pe donatiile care sustin Proiectul Venus. Ati vizionat vreun film documentar cu Jacque Fresco? Eu am vazut cu zecile, am tradus cat am putut si raspandit pe canalul meu de youtube. Lucrez voluntar de cate ori am ocazia in ideea de a raspandi cunostintele dobandite de la ce mi-a transmis, prin filmele sale, acest om. Este ignorat si necunoscut pentru ca ideile sale sunt total incompatibile cu societatea bolnava in care traim, idei care m-au insufletit si m-au motivat sa invat cat mai multe de la el. Poate ca intr-un fel suntem pe aceeasi lungime de unda…imi este imposibil sa cred si sa sustin o societate in care totul se reduce la bani, profit si – odata cu asta – la dreptul de stapanire al unora asupra altora, la saracia, mizeria si suferinta care ma apasa si pe mine intr-o anumita masura. Cred in iubire, respect si dreptul celorlati de a trai cum doresc, in masura in care sa nu-i afecteze pe ceilalti. Iar societatea actuala e departe de a-mi oferi toate astea.
      Titlul de “libercugetator” l-am pus fiindca nu m-am gandit la altul in momentul respectiv, nu a fost prea inspirat, dar s-a nimerit intr-un fel…

      Va doresc numai bine, iubire pace si liniste sufleteasca!

      Like

  2. ok adm te recunosc… sa fii fericit… nu am inteles de la inceput… dar acum am CONVINGERE… ITI SARUT TIMPLA DREAPTA…
    LUMINA SI CONSTIINTA…

    Like

Leave a Reply

