Cum am scăpat de virusul “Poliția Română” din calculator

Virusul politia RomanaCu virusul “Politia Romana” am reusit sa ma “pricopsesc” exact in urma cu 6 zile, in seara de Revelion la trecerea dintre 2013 spre 2014, incercand sa-mi  pregatesc TV-tunerul pentru inregistrarea unui spectacol din noaptea de anul nou. Dupa cateva zeci de minute de navigat pe internet deodata ecranul mi-a fost blocat de imaginea cu avertismentul “Politia Romana” si m-am speriat in fapt la gandul de a ma chinui cum sa scap de virus. Pentru cateva clipe am fost al naibii de derutat fiindca stiam ca nu intrasem pe niciun site de genul carora eram acuzat. Si oricum pentru asa ceva nu te pune politia sa platesti amenzi…
Dupa ce m-a “bantuit” vreme de cateva zile am reusit sa scap de el cu cateva programe gratuite cu care nu ma asteptam sa reusesc.

 

 

Evident, in ziua imediat urmatoare dupa anul nou m-am tot chinuit ore intregi sa gasesc o metoda de a scapa de virusul “Politia Romana” dar nu a mers niciuna din cele gasite pe d-l Google. Din tot ce am gasit ca trebuia sa fac nu a mers niciuna, iar la alternativa extrema (reinstalarea sistemului) nici nu-mi statea gandul, era inacceptabila pentru mine. Am avut totusi putin noroc – sau mai bine zis “inspiratie” sa creez cu cateva luni in urma un “user account” (cont de utilizator) nou, in acelasi sistem de operare  -Windows 7, iar mai tarziu in zilele astea am constatat ca tocmai acest lucru m-a salvat de la reinstalare, altfel sigur o pateam si nu amai aveam alta alternativa fiindca alta nu mergea. Insist sa spun asta pentru ca din explicatiile si raspunsurile care le-am gasit la ceilalti este ca nu a scapat nimeni de el prin metodele standard, cel putin din cate am observat eu…

Descriu pe scurt simptomele, daca vrei sa citesti mai mult te uiti pe google:

Dupa ce apare imaginea in care ti se cere sa platesti o amenda undeva intre 2000 si 8000 de lei etc bla bla bla…nu mai poti face altceva decat sa dai restart computerului si sa te loghezi pe contul secundar (cazul meu) sau pe alt sistem de operare de pe alta partitie a PC-ului, asta in cazul in care mai ai vreunul instalat. Contrar acelor metode care i-au salvat pe majoritatea la mine nu a mers “safe mode” de nici un fel si nici o alta metoda “salvatoare”! Nici o varianta din cele trei. Si aproape ca imi luasem gandul ca-i voi mai da de cap…In cele din urma am reinstalat un Windows pe alta partitie a PC-ului, dupa ce in prealabil am mutat niste date pe cel din retea pentru a face loc, gandindu-ma ca pana sa gasesc metoda salvatoare poate o patesc si pe celelalt cont, dar asa macar imi ramane asta mai sigur. Lucru care s-a si intamplat cateva zile mai tarziu cand a inceput sa-mi mearga pc-ul foarte lent. Se virusase si pe al doilea cont dar nu atat de serios. L-am scanat cu Malwarebytes si a doua oara cu Superantispyware, ambele versiuni gratuite, iar ultima data am sters cateva amenintari cu Avira, i-am dat restart pe contul principal si a inceput sa se miste. Nu stiu daca si cat m-a ajutat si softul micut de la Bitdefender dar l-am incercat si pe ala ultima data, desi il folosisem de cateva ori anterior, dar fara nici un rezultat.

Nu spun ca asta ar fi cea mai buna metoda de a scapa de virusul “Politia Romana”, dar la mine a dat rezultate destul de bune cu 3 programe gratuite dupa cateva zile de tatonari si asteptari, atunci cand celelalte metode gasite pe alte siteuri nu au mers practic deloc.

Am scris acest articol in speranta ca ii poate ajuta si pe altii la care toate celelalte metode dau gres.

Ppostez aici cateva imagini capturate cu camera foto (cu pc-ul mi-a fost imposibil sa le fac, avand in vedere ca era virusat)

 

politia romana

 

 

 

 

 

 

 

 

virus

Leave a Reply

